PORTA KMI POLAND S.A., największy producent drzwi w Europie Środkowowschodniej, wypracowała obroty w grupie na poziomie 341 mln zł. To znacząco więcej niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Eksport stanowi 26% całej sprzedaży. Do końca tego roku PORTA zakłada dalszy wzrost przychodów, zarówno na rynku polskim, jak i na zagranicznych rynkach.
PORTA od wielu miesięcy konsekwentnie realizuje założoną strategię, uruchamiając liczne projekty. Spółka systematycznie podejmuje też w ostatnich latach strategiczne decyzje, dzięki czemu obrót Grupy od 2019 r. dynamicznie rośnie.
Dynamika wzrostu obrotów grupy PORTA
I półrocze tego roku przyniosło w grupie wyniki finansowe na poziomie 341 mln zł. Prognozy rynku budowlanego są jednak bardzo optymistyczne, co przekłada się na bardzo dobre prognozy dla sprzedaży stolarki drzwiowej. Tylko w lipcu rozpoczęto niemal 26 tys. inwestycji mieszkaniowych, co stanowi prawie 20 % wzrost w stosunku do lipca ubiegłego roku. Zanotowano również wzrost liczby rozpoczętych budów w I półroczu 2021 r. – jest ona wyższa o 40% od analogicznego okresu w 2020 roku. Dobrze wyglądają również plany inwestycyjne Polaków – wskazuje na to wzrost wydanych pozwoleń na budowę - od początku tego roku wydano ich o ok 35% więcej, w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Aktualna sytuacja na rynku jest bardzo dynamiczna i choć planowane są wzrosty, należy umiejętnie podejmować kluczowe decyzje. To nie tylko reagowanie na bieżącą sytuację, ale wykorzystywanie jej na potrzeby projektów uruchamianych w perspektywie kilkuletniej.
Grzegorz Białczak, Wiceprezes zarządu PORTA KMI POLAND
Motorem dalszego wzrostu przychodów PORTA będzie m.in. otwarcie centrum logistycznego w Nidzicy. Magazyn centralny LogPORTA to projekt strategiczny, a jednocześnie unikatowy w branży. Przejmie on całą logistykę wszystkich czterech zakładów w Polsce. Jednocześnie firma planuje wybudować w sąsiedztwie magazynu nowoczesny zakład produkcyjny. Planowane pełne otwarcie magazynu, to pierwszy kwartał 2022 roku, a zakładu trzeci kwartał 2023.
Wzrost obrotów w Grupie PORTA zapewni również sprzedaż zagraniczna – zarząd szacuje, że w ciągu najbliższych lat udział eksportu w przychodach grupy zwiększy się do ok 40%. W ubiegłym roku PORTA sprzedała za granicą wyroby na poziomie 27% łącznych obrotów. Drzwi pod marką PORTA trafiają do ponad 30 krajów. Są sprzedawane odbiorcom z południa Europy, jak Czechy, Słowacja, Bułgaria i Węgry oraz wymagającym klientom indywidualnym z Europy Zachodniej, w tym z Niemiec, Francji oraz Wielkiej Brytanii.