Białe skrzydła w wielu konfiguracjach, modele stworzone z myślą o miłośnikach stylu loftowego czy może te w żywych barwach, podkreślające charakter i oryginalność przestrzeni? PORTA analizuje, jakie drzwi kupowali Polacy w 2022.
RAPORT PORTA "Jakie drzwi kupowali Polacy w 2022"
PORTA RESIST model 7.1
Biel: ponadczasowa, dominująca, niezagrożona
W 2022 roku sprzedaż skrzydeł białych (lakierowane oraz okleinowane) stanowiła aż 55,63% sprzedaży w PORTA.
Skrzydła drzwiowe w tym kolorze, najczęściej w towarzystwie czarnej klamki sprzedają się najlepiej. Biały jest kolorem bezpiecznym, łatwym do adaptacji w ramach każdego stylu wnętrza. Idealnie pasuje do skandynawskiego – tak ulubionego i najczęściej wybieranego przez Polaków. To wybór sprawdzony, pozbawiony ryzyka - zachowawczy.
PORTA OSLO
W dalszej kolejności chętnie wybierane kolory to Dąb Naturalny, Dąb Catania, Dąb Angielski Hamilton, Wenge White, Sosna Norweska. W ofercie PORTA posiadamy wachlarz oklein używanych zarówno przez producentów podłóg, jak i mebli, co pozwala idealnie dobrać kolorystykę okleiny drzwi do pozostałych elementów wystroju wnętrza.
TOP modele i kolekcje
PORTA VERTE HOME model G.4
Lakier, okleina, a może fornir?
Co wybierają Polacy? Przeważająca większość - bo aż 64% - wybierała okleinę syntetyczną, 34 % decyduje się na drzwi lakierowane. 2% klientów PORTA kupuje drzwi fornirowane.
NATURA CLASSIC model 3.1
Szkło, czerń, loft i design - czyli młode wilki 2022
PORTA LOFT STALOWE
Wybór konstrukcji: płytowe czy ramiakowe?
PORTA VERTE HOME model H.5
Przylgowe czy bezprzylgowe?
PORTA VECTOR PREMIUM model E, ościeżnica bezprzylgowa
PORTA VERTE PREMIUM model C.0 z ościeżnicą przylgową
Klamka – czyli pamiętajmy o biżuterii
PORTA DESIRE UV model 4 czarne intarsje, klamka AZALIA
Podsumowania rocznych wyborów zakupowych z perspektywy producenta zawsze to niezwykle ciekawy moment w życiu firmy. Wskazuje kierunki rozwoju, przynosi sporo decyzji, nie mniej refleksji, jest motorem do zmian. Z zaciekawieniem zauważamy, że 2022 był rokiem wykluwania się nowych trendów zakupowych. Bo choć liderzy niektórych zestawień, jak białe drzwi wewnętrzne w towarzystwie czarnej klamki, nie tracą na mocy, być może nawet zdają się nie do ruszenia, tuż za nimi pojawiają się nowi kandydaci na bestsellery. Czy to oznacza, że Polacy uważnie śledzą designerskie trendy i w 2023 będą zakupowo odważniejsi, a ich wybory mniej zachowawcze? Przekonamy się już za 12 miesięcy.
Magdalena Jakóbiak, Kierownik Działu Promocji Produktu